Big Data fra digitale og sociale medier – graver I efter guldet?

Big Data fra digitale og sociale medier indeholder en guldgrube af informationer om dine kunder. Anvender I disse godt nok i Jeres organisation?

Torsdag, 17 november, 2016 - 15:45 to 18:15

Big Data fra digitale og sociale medier udfordrer måden vi hidtil har arbejdet med data.  Det giver nye spændende alternativer og nye lag, der lægges oven på virksomhedens andre datasæt.

På dette arrangement får du en detaljeret gennemgang af det forskningsbaserede værktøj, og vi går i dybden med, hvordan det kan bruges her og nu og over længere tid. Du får inspiration fra cases baseret på kendte brands. Vi ser på, hvordan big data fra digitale og sociale medier spiller sammen med resten af virksomhedens data, hvordan du kan arbejde med en strategisk tilgang til big data og giver grundige eksempler på brug af værktøjet.

Du møder:
- Professor Ravi Vatrapu, Center for business data analytics, CBS
- Ekstern lektor og projektleder Per Østergaard Jacobsen, Center for business data analytics, CBS


Big Data er vor tids krystalkugle

I efteråret kører Kommunikation og Sprog i samarbejde med CBS’ nye Center for Business Data Analytics, tre arrangementer om big data. Dette er det tredie i rækken.

Big data er er en moderne krystalkugle, hvor man samler en stor mængde viden om sine kunder, medlemmer – eller sågar hele befolkningen – og bruger den viden i sine forretningsmæssige beslutninger, for eksempel til at forudse, hvordan folk vil agere i bestemte situationer. Det giver mulighed for at målrette sine budskaber, produkter eller services til det rette sted, på det rette tidspunkt.

Det kan man gøre meget godt med. Men man kan også gøre noget skidt med det.

Målet med det nye center er at gøre big data til et aktiv for danske virksomheder. Og målet med arrangementerne er desuden at give et indblik i, hvordan den nye måde at arbejde med data på får en massiv indvirkning på marketing- og kommunikationsarbejdet. Gamle dogmer bliver udfordret, der bliver behov for nye kompetencer, nye måder at arbejde på i hverdagen og der opstår nye måder at organisere sig på i virksomheden. Det påvirker ledelse, organisering og virksomhedens forretningsmodeller.

Der serveres snacks og forfriskninger.

Tilmelding er gratis.

Tilmeld dig her

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020