Oles sommerskole på P1

Filosofisk sensommerradio med professor, dr. phil. Ole Fogh Kirkeby

17/08/2006

Fem onsdage med ’Oles sommerskole’ på P1

De fem lektioner i ’Oles sommerskole’ har hver et overordnet emne, der er omdrejningspunktet for samtalen mellem Ole Fogh Kirkeby og hans gæster:

Onsdag 9. august:

Digitalt demokrati

Gæster: Regionsdirektør Niels Højberg (Region Syd), konsulent og tidligere DR redaktør Søren Elmquist og kommunikationschef i Ishøj Kommune Torben Høyer Andersen

Onsdag 16. august:

Ledelsesfilosofi

Gæster: Generalmajor og chef for Forsvarsakademiet Karsten Møller, professor Jan Molin  (Handelshøjskolen i København) og professor emeritus Peter Pruzan (Handelshøjskolen i København)

Onsdag 23. august:

Oplevelsesøkonomi

Gæster: Konsulent Flemming Madsen, debattør cand.mag. Steen Nepper Larsen og lektor Henrik Oxvig (Arkitektskolen i København)

Onsdag 30. august:

Coaching

Gæster: Lektor Reinhard Stelter (Københavns Universitets, Institut for idræt), konsulent og direktør Allan Holmgren (Dispuk), cand.mag. Kim Gørtz der for tiden skriver en ph.d.-afhandling om emnet.

Onsdag 6. september:

Filosofi og liv

Gæster: Ph.d. studerende Tommy Jensen (Handelshøjskolen i København), adjunkt, ph.d. Finn Thorbjørn Hansen (DPU) og lektor, ph.d. Martin Fuglsang (Handelshøjskolen i København).

klik her

’Oles sommerskole’ kan høres på P1 onsdage kl. 10.03-11.30. Programmet genudsendes samme aften kl. 20.00 og kan også høres på nettet på dr.dk/p1

”Et gennemgående tema i udsendelserne er frihedsbegrebet og den personlige frihed. Eksempelvis handler digitalt demokrati jo om at styrke borgernes frihedsfornemmelse, og oplevelsesøkonomi om hvordan vi bliver fri, når vi har fri”, siger Ole Fogh Kirkeby, der åbner sin sommerskole på P1 onsdag 9. august.

Sidst opdateret: Communications // 12/02/2007