Ny universitetsdirektør

Peter Pietras ansat som universitetsdirektør på CBS pr. 1. september 2006

06/07/2006

Ny universitetsdirektør skal styrke CBS’ økonomistyring

Peter Pietras ansat som universitetsdirektør på CBS pr. 1. september 2006

Med ansættelsen af Peter Pietras har Copenhagen Business School fået en ny universitetsdirektør, som har bred ledelseserfaring og stor styrke på økonomiområdet.

Som overordnet ansvarlig for CBS’ administration indgår Peter Pietras i CBS’ kommende nye direktion sammen med rektor og to nye dekaner for forskning og uddannelse. Universitetsdirektøren skal medvirke til den omstrukturering af CBS’ organisation, der træder i kraft 1. januar 2007, og hvor de nuværende to fakulteter nedlægges.

Peter Pietras skal som en af sine første opgaver stå i spidsen for den udvikling og etablering af en ny, robust styring af CBS’ økonomi, der allerede er igangsat, og som skal sikre grundlaget for ændringen af organisationen inden for forskning og uddannelse - og dermed for CBS’ forestående store strategiske satsninger.

Fungerende universitetsdirektør Gert Bechlund tiltræder ved samme lejlighed en ny stilling som Campusdirektør med ansvar for it, bygninger mm.

Peter Pietras er 40 år og ph.d. i økonomistyring. Han kommer fra en stilling som udviklingschef i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og har tidligere bl.a. været ansat som chef i Økonomistyrelsen med ansvar for udvikling af statens økonomi- og betalingssystemer. Aktuelt er Peter Pietras ved at afslutte CBS’ Executive MBA-uddannelse.

Sidst opdateret: Communications // 06/07/2006