Nyt samarbejde mellem SMV´er og kandidatstuderende fra CBS

Lektor Battista Severgnini søger små- og mellemstore virksomheder, der er interesserede i at få lavet et projekt af en gruppe kandidatstuderende fra CBS.

09/01/2015

Studerende i kandidatfaget Applied Economics and Finance tilbyder økonomiske og finansielle analyser til SMV'er. Det er typisk grupper af fire studerende, der på fuld tid over halvanden måned laver projekterne.

Projekternes emner spænder almindeligvis fra værdiansættelse af virksomheder til valutakurs-risikoanalyser og økonomiske analyser af nye markedsmuligheder.

Fra virksomhedens side skal der investeres tid i form af ca. to møder med de studerende og dataadgang.

Hvis du og din virksomhed er interesserede, bedes I udfylde en halv side på engelsk med information om:

• Virksomhedsprofil: En kort beskrivelse af virksomheden og dens services, kunder, kernekompetencer mm.
  • Projektets emneområde: Hvad vil I som virksomhed gerne have undersøgt? Dette kunne eksempelvis være validering, forskellige typer af finansielle analyser, statistisk/økonometriske analyser, strategiske markedsanalyser osv.
  • Forventninger: Hvad forventer I af de studerende? Særlige interesseområder, kvalifikationer mm.

Ansøgninger sendes på engelsk til Battista Severgnini på bs.eco@cbs.dk

Baggrund for projektet
Battista Severignini ønsker at skabe øget bevidsthed og viden om SMV'er blandt de studerende, såvel som han er overbevist om, at de studerendes teoretiske indsigt vil kunne gøre en enorm forskel for rigtig mange danske SMV'er.

Praktisk og fortrolighed
Det er udelukkende relevante studerende, der kan få adgang til virksomheds-/ og projektbeskrivelserne. Disse vil blive lagt op på den interne ”Business Projects” kursusside, hvorfra de projektskrivende studerende kan se og byde ind på de forskellige projektbeskrivelser.

Sidst opdateret: Alumni // 17/12/2017