Tillykke

18/08/2006

Mikkel Lucas Overby fra Institut for Informatik og

Serden Ozcan

fra Institut for Industriøkonomi og Virksomhedsstrategi har vundet Robert T. Litschert Best Doctoral Student Paper på dette års Academy of Management i konkurrence med andre afhandlinger fra bl.a. Harvard, Stanford og Wharton.

Paperet

"Partner Diversity and Shareholder Value: A Study Of High-Tech Multifirm Alliances" vandt i Business Policy & Strategy-divisionen, som er den absolut stærste på konferencen med 583 indsendte og 288 accepterede papers.

Igen i år var CBS stærkt repræsenteret på årets AoM, og kom derfor på 30+ deltagerlisten. Denne omfatter 24 universiteter, som har mere end 30 oplægsholdere på programmet. Af disse er der seks universiteter udenfor USA, og heraf fire fra Europa såsom bl.a. INSEAD, London Business School og Copenhagen Business School.

"Fra CBS deltog der forskere fra en bred vifte af institutter i aktiviteter lige fra paper-præsentationer, symposier, workshops, discussants og til session chairs, foruden, at en række CBS-deltagere også er organisatorisk involveret i AoM." siger professor Flemming Poulfelt, der var med til konferencen, som regnes for verdens største, årlige ledelsesforum for forskere og praktikere. Flere end 7.000 er samlet for at diskutere nye tendenser inden for management.

Sidst opdateret: Communications // 22/08/2006