Har CBS Bibliotek tilbud til CBS Alumner?

CBS Bibliotek for CBS-alumner
Selvom du ikke længere er studerende på CBS, er du altid velkommen på CBS Bibliotek.
Du kan stadig låne bøger og se online artikler, e-bøger og databaser på computerne i biblioteket.
I den bemandede åbningstid kan du få hjælp til informationssøgning og andre biblioteksrelaterede spørgsmål.

Adgang til artikler, virksomhedsprofiler m.m.
Som registreret CBS-alumne har du særlig adgang - også hjemmefra - til databasen Business Source Alumni Edition.
Link til information om databasens indehold og hvordan du søger i den.
Kontakt CBS Alumni for at blive medlem og få adgang til databasen.

Få bøger tilsendt med posten
Du kan bestille og få tilsendt bøger og artikler fra CBS Biblioteks egne samlinger uden beregning. Du har dog ikke længere mulighed for at låne fra andre biblioteker gennem CBS Bibliotek.
I stedet kan du benytte bibliotek.dk og afhente bøgerne på dit lokale folkebibliotek.
Kontakt os og bliv registreret med alumnefordele i CBS Biblioteks lånerkartotek.
Forny dine lån online og tjek din lånerstatus i Libsearch

CBS Alumne login
Har du glemt dit password eller har du aldrig fået et CBS login? Send dit fulde navn og fødselsdato til alumni@cbs.dk, som vil oprette et nyt til dig.

Tip fra bibliotekaren – gratis artikler
Kender du til værktøjerne Open Access Button og Unpaywall? Det er værktøjer udviklet af non-profit organisationer til at hjælpe dig med at finde gratis og lovlige versioner af forskningsartikler, som ellers koster penge.
Prøv værktøjerne hvis du støder på artikler, som ikke er med i Business Source Alumni Edition og som du derfor ikke umiddelbart har adgang til.

Anette Koll
Alumni.lib@cbs.dk