• 17.04.2024

Klar til at aflevere?

Har du styr på dine referencer og henvisninger? Driller litteraturlisten? Er du i tvivl om hvordan man henviser? Vi er klar til at svare på spørgsmål. Og så har vi en lille konkurrence.
  • 20.03.2024

Find data om virksomheder i Orbis

Brug Orbis, til at finde finansielle nøgletal, ejerforhold, konkurrenter mm. Orbis er en af CBS Biblioteks meget populære databaser. Det er den, fordi du kan lave analyser, udtrække data og sammenligne virksomheder fra hele verden.
  • 14.03.2024

Sådan finder du literature reviews

Når man finder et literature review om ens emneområde, har man en guldgrube af referencer til litteratur og forfattere, man kan søge videre på. Og forslag til områder, som endnu ikke er belyst, og som kan være oplagte at skrive opgave om eller forske videre i.
  • 11.03.2024

Er du klar til Career Fair 2024

Som CBS-studerende har du adgang til en lang række relevante databaser med virksomhedsdata og nyheder. Udnyt dem, når du forbereder dig til Career Fair.
  • 06.02.2024

Sådan finder du peer reviewed artikler

Flere undervisere på CBS ønsker, at studerende bruger artikler, som er peer reviewed, i deres opgaver. Heldigvis er der en enkel måde at finde den slags artikler.
  • 06.02.2024

Sådan finder du data om forbrugeradfærd

Hvordan opfører forbrugerne sig, hvilke holdninger har de og hvad bruger de penge på? Få en genvej til segmentanalyse og indsigt i forbrugsvaner i livsstilsrapporterne fra Euromonitor.
  • 01.02.2024

Sådan finder du SWOT-analyser

I en SWOT-analyse undersøger man en virksomheds aktuelle situation ved at kigge på styrker, svagheder, muligheder og trusler, så man kan træffe strategiske beslutninger. Se hvordan du finder dem i GlobalData Explorer.
  • 25.01.2024

Sådan finder du PESTLE-analyser

Hvilke makroøkonomiske faktorer har indflydelse på forretningsmulighederne i et specifikt land? Med fire klik kan du finde PESTLE-analyser og få indsigt i politiske, økonomiske, sociale, teknologiske, juridiske og miljømæssige faktorer.
  • 08.01.2024

Craft of Research Series

In the spring term, the CBS Library is running a series of weekly talks about the research process. The talks will be especially useful for students who are working on their year-end projects. You are free to attend as many or as few of the sessions as you like.
  • 31.10.2023

Se CBS-studerendes specialer

Find inspiration til din egen opgaves emne eller struktur, se hvad CBS'ere synes er interessant at skrive om og se hvordan specialerne ser ud på de forskellige uddannelser på CBS.

Sider