Projektdeltagere

• Partner: Annemette Kjærgaard

Virksomheders Strategiske Arbejde med Social Ansvarlighed og Deres Engagement i Sociale Medier. (SocR-SocM)

Abstract:

Projektet vil undersøge hvordan virksomheder – bredt forstået som både private, offentlige og NGOer – strategisk håndterer deres engagement i sociale medier med henblik på at fremstå som socialt ansvarlige. De sociale medier givervirksomhederne nye muligheder for indgå i dialog med omverden og er i stigende grad betydningsfulde for virksomheders omdømme, men samtidig er de meget svære at kontrollere, hvilket er en udfordring som skaber usikkerhed. Med udgangspunkt i dette, vil projektet undersøge hvilke udfordringer de sociale medier skaber for virksomhedernes muligheder for at skabe og styre sit omdømme samt hvilke handlemuligheder de har. Forskningen bidrager dermed til at skabe ny viden omkring hvilke udfordringer virksomheder står overfor når de ønsker at engagere sig i sociale medier med et omdømme som socialt ansvarlige samt hvordan de strategisk kan håndtere den umiddelbart mere åbne kommunikations- og interaktionsformsom de sociale medier giver mulighed for.

Type:

Public (National)