Virksomhed og ansvar

Hvordan griber de europæiske virksomheder det an?

15/06/2006

Lektor og ph.d. Mette Morsing er sammen med professor Andrew Kakabadse fra Cranfield School of Management redaktør på bogen ”Corporate Social Responsibility – Reconciling Aspiration with Application”, der er den seneste udgivelse under et større internationalt forskningsprojekt om Corporate Social Responsibility (CSR). Bogen er netop udkommet på Palgrave MacMillan og henvender sig til både ledere og studerende med interesse for CSR. Bogen rummer således en række teoretiske og praktiske diskussioner om den måde CSR griber ind i virksomhedens forretningsstrategi.

"Bogen er et kritisk og konstruktivt input til den europæiske debat om Corporate Social Responsibility. Mange europæiske virksomheder engagerer sig i stigende grad i aktiviteter inden for området, og vi har med bogen ønsket at illustrere nogle af de udfordringer, som virksomhederne står over for i dette arbejde. CSR illustreres i praksis gennem tre virksomhedscases, der omfatter Shell, Novo Nordisk og Unilever", udtaler Mette Morsing.

”Corporate Social Responsibility – Reconciling Aspiration with Application” er et resultat af CBS’ samarbejde med europæiske business schools og virksomheder. Samarbejdet er forankret i The European Academy of Business in Society (EABIS) hvor CBS er én af de syv "founding members”

Ud over Mette Morsings bidrag, har også lektor og ph.d. Steen Vallentin, professor Steen Thomsen og adjungeret professor R. Edward Freeman bidraget til udgivelsen.

Sidst opdateret: Communications // 07/07/2006