Styringsdesign i den offentlige sektor (SLIP)

Abstract:

"Du har som topleder ansvar for, at valget mellem og kombinationen af forskellige styringsformer er bevidst, og at de ledelsesmæssige udfordringer og konsekvenser af valgene bliver håndteret". Sådan uddybes det sjette bud for topledere i den offentlige sektor, som lyder: "Du har udsyn og arbejder strategisk med udviklingen af din organisations opgaveløsning" (Forum for offentlig topledelse 2005: 62, 59).Det indledende citat rammer fuldstændig præcist ned i kernen af ambitionen for dette ph.d.-projekt: Det vil sætte topledelser i den offentlige sektor i stand til at foretage et kvalificeret, bevidst redesign af deres organisations styrings-setup.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Silkeborg Kommune, Region Hovedstadens Psykiatri, Professionshøjskolen Metropol, Ministeriet for By, Boliger og Landdistrikter, Lyngby-Taarbæk Kommune, Københavns Kommune, Holbæk Kommune, Køge Handelsskole

Samarbejdspartnere:

Ministeriet for By, Boliger og Landdistrikter, Professionshøjskolen Metropol, Region Hovedstadens Psykiatri, Nordsjællands Hospital, Køge Handelsskole, Lyngby-Taarbæk Kommune, Silkeborg Kommune, Fødevarestyrelsen

Status:

Afsluttet