Living the brand” som en brandorienteret dialogisk praxis: Om udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft
Ph.d.-forsvar
Dorte Hermansen
Med henblik på opnåelse af ph.d.-graden har Dorte Hermansen, Doctoral School of Organisation and Management Studies, indleveret en afhandling med titlen:
”Living the brand” som en brandorienteret dialogisk praxis: Om udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft
Hvordan kan servicevirksomheder få deres medarbejdere til at leve brandet ud? Det spørgsmål besvares i en dialog mellem praksis og teori. Arbejdet med at få medarbejderne til at leve brandet ud i TDC A/S diskuteres og analyseres i lyset af den fænomenologisk-hermeneutiske filosofi hos Gadamer, Arendt og Bakhtin.
Dialogen mellem praksis og teori åbner op for en ny forståelse af ”living the brand” som udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft, der kræver nye tilgange til intern branding. og der peges på den sokratiske dialoggruppe-metode som en mulig interventionsproces i den organisatoriske kontekst.
Vejledere:
Professor Daniel Hjorth
Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS
Professor Ole Fogh Kirkeby
Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS
Bedømmelsesudvalg:
Professor Mette Mønsted (Chairman)
Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS
Copenhagen Business School
Seniorforsker Niels Arvid Sletterød
Trøndelag Forskning og Udvikling
Norge
Lektor Per Østergaard
Syddansk Universitet
Doctoral School of Organisation and Management Studies er vært ved en lille reception umiddelbart efter forsvare