CBS opruster for at fastholde internationale talenter

Uddannelsesdekanen sætter med ny stilling fokus på indsatsen for at få CBS’ internationale dimittender i arbejde. ”De udenlandske studerende og dimittender udgør en fantastisk ressource for Danmark, det danske samfund og erhvervsliv”, lyder det fra dekanen.

11/10/2018

Tom Dahl-Østergaard
Foto: Bjarne MacCarthy

CBS styrker indsatsen yderligere for at fastholde de internationale studerende i Danmark, når de er dimittereret.

Tom Dahl-Østergaard, der har været leder af CBS’ Internationale Kontor siden 2011, skal fra 1. november 2018 være drivkraften i den indsats. Han får titlen Senior Executive, International Talent Retention.

”De udenlandske studerende og dimittender udgør en fantastisk ressource for Danmark, det danske samfund og erhvervsliv. På CBS skal vi yde et stort bidrag for at forme og fastholde det potentiale i Danmark. Jeg er utrolig glad for, at Tom har sagt ja til udfordringen og stolt over, at vi, så vidt jeg ved, er det første universitet i landet til at have en sådan kapacitet så tæt på dekanatet”, siger uddannelsesdekan Gregor Halff.

Tom Dahl-Østergaard, der får reference til uddannelsesdekanen, skal i samarbejde med CBS’ karrierevejledning, studier, erhvervslivet og organisationer orkestrere CBS’ indsats for at fastholde de internationale dimittender – og få dem i arbejde i Danmark.

For yderligere oplysninger kontakt:
Senior Executive, International Talent Retention Tom Dahl-Østergaard
Prodekan for internationale partnerskaber Martin Jes Iversen