Ny bog om boligfinansiering i Europa

Bogen Milestones in European Housing Finance giver et indblik i udviklingen af boligfinansieringsmarkedet på tværs af Europa.

14/07/2016

Milestones in European Housing Finance
(Copyright © sirastock/Shutterstock.com)

Målet med bogen Milestones in European Housing Finance, redigeret af Jens Lunde og Christine Whitehead fra henholdsvis CBS og London Business School, er at indsamle opdateret materiale for at beskrive de sidste 25 års udvikling af boligfinansieringen på tværs af Europa.

Bogen gør det klart for læseren, (1) hvordan nationale boligfinansieringsmarkeder siden 1980’erne har håndteret udfordringerne omkring deregulering og privatisering, (2) hvordan den finansielle krise har påvirket industriens opbygning og rækkevidden af de tilgængelige finansielle redskaber, (3) hvordan regeringer og EU har reageret på de tiltagne risici og højere gældssætning i de fleste vesteuropæiske lande og behovet for at udvikle nye finansielle markeder i Østeuropa, og (4) hvordan skiftende boligfinansieringsmarkeder påvirker kapaciteten til at sørge for økonomisk overkommelige boliger i fremtiden.

Køb bogen hos Academic Books  eller reserver den hos CBS Bibliotek.

Christine Whitehead er professor emerita ved London School of Economics.

Jens Lunde er lektor emeritus ved Institut for Finansiering på CBS. For mere info om bogen kan Jens Lunde kontaktes via jl.fi@cbs.dk.

Sidst opdateret: CBS Library // 25/04/2018