CBS Research News

Læs hvordan julen mistede sit hjerte til forretning – eller var det omvendt? Også i dette nummer: Naive virksomheder forærer deres data væk og dermed fremtid til internetgiganter og så skete det endelig; ny forskning viser, at CSR kan betale sig – i hvert fald for hoteller. Kom tæt på vores forskere og deres arbejde med seneste udgave af CBS Research News.

Seneste udgave
 

Naive virksomheder forærer herredømme til Google og Facebook

Data udvikler sig til en ressource som guld, olie og penge. Ressourcen bliver forskellen mellem succes eller fiasko, mellem at være uafhængig eller en underleverandør. Lige nu er virksomheder naivt i færd med at forære data og herredømme til Google og Facebook. Det viser forskning fra CBS med afsæt i mediehuses digitalisering.

online_business_billede.jpg

Hvornår blev hjerternes fest kommerciel?

Forbruget stiger typisk med 25 pct. i julemåneden og flere butikker holder åbent til kl. 22 lille juleaften. Men hvornår skete det, at hjerternes fest, julen, blev kommerciel? Det giver professor Bent Meier Sørensen sit bud på med sin baggrund inden for teologi og filosofi ved CBS.

tivoli-juletraestaending_.jpg

Sådan fastholder du internationale talenter i din virksomhed

Vil du fastholde de internationale professionelle i din virksomhed, så slå ørerne ud og læs artiklen her. Det er afgørende at kende til deres identitet som kosmopolit; de opfatter sig som globale borgere og vil behandles på lige fod med lokale. To forskere har nærstuderet et større og velfungerende expat-miljø i Amsterdam.

shutterstock_kosmopolit_4.jpg

Nye forskere på CBS

CBS har ansat mere end 650 forskere. Hvert år kommer nye forskere til, og andre får nye opgaver. Mød Christian De Cock, Caroline Witte, Abayomi Baiyere, Peter Feldhütter og Yanlei Zhang.

_korr.jpg

Hoteller skovler flere penge ind med CSR i markedsføringen

Det betaler sig at engagere sig i Corporate Social Responsibilty (CSR). Ny forskning baseret på data fra den amerikanske hotel- og restaurationsbranche viser, at virksomheder med CSR-profiler får mere ud af deres reklameudgifter end virksomheder uden. Professor Alexander Josiassen er en af forskerne bag undersøgelsen. Han mener, at undersøgelsens resultater sagtens kan oversættes til danske forhold.

shutterstock_2.jpg

Sidst opdateret: Communications // 20/12/2017