Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

 
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(it.) - Erhvervsøkonomi - informationsteknologi

HA(it.) giver dig en bred forståelse for virksomheders muligheder og udfordringer inden for it. Du får redskaber til at udvælge, udvikle og implementere it-systemer, der tager højde for virksomhedens forretningsmæssige og organisatoriske forhold.

HA(it.) - Erhvervsøkonomi - informationsteknologi

Antal studerende pr. årgang145
Mænd / kvinder79%/21%
Gennemsnitsalder22,6
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseMSc in Business Administration and Information Systems (2 concentrations)

Optagelse

Adgangskvotient2019: 8,5
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser145
Kvote1 / kvote 280%/20%
Motiveret ansøgningNej
DanskA
MatematikB
EngelskB med min. 3,0
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(mat.) - Erhvervsøkonomi - matematik

På HA(mat.) arbejder du med virksomheders økonomiske problemer ud fra en matematisk tilgang. Matematik, statistik og datalogi giver dig tankegangen og redskaberne til at beregne og vurdere usikkerheder, som kan hjælpe virksomheder med at træffe bedre beslutninger.

HA(mat.) - Erhvervsøkonomi - matematik

Antal studerende pr. årgang100
Mænd / kvinder64%/36%
Gennemsnitsalder22,5
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktikNej
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(mat) - erhvervsøkonomi og matematik

Optagelse

Adgangskvotient2019: 8,1
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser100
Kvote1 / kvote 290%/10%
Motiveret ansøgningNej
DanskA
MatematikA med min. 6,0
EngelskB med min. 3,0
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA i Markeds- og Kulturanalyse

HA MAK lærer dig at forstå omskiftelighed i markeder og forbrugeradfærd. Du lærer at identificere og forudse nye kulturelle mønstre og forbrugertrends – og udvikle virksomheders produkter og marketing, så virksomheden er på forkant med markedet og kundernes behov.

HA i Markeds- og Kulturanalyse

Antal studerende pr. årgang90
Mænd / kvinder/Ny uddannelse i 2019
GennemsnitsalderNy uddannelse i 2019
Udenlandske studerendeNy uddannelse i 2019
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2019: 10,7
Studiepladser90
Kvote1 / kvote 260/40
Motiveret ansøgningJa - se Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskA
Historie eller samfundsfagB