Hvis samfundet skal bæredygtigt gennem den digitale transformation

Digitalisering er blevet så gennemsyrende, at det skal hentes in i kernen af stort set alle studieprogrammer samt alle virksomheder, dette med fokus på evner snarere end kompetencer. Dette var kun en af mange ’take-aways’ fra årets CBS Business Connect event i Porcelænshaven onsdag den 10. oktober.

11/10/2018

CBS Business Director Louise Sees kicks off CBS Business Connect 2018, 'Creating sustainable digital transformations'.
Direktør for CBS Business Louise Seest byder velkommen til CBS Business Connect 2018, ‘Creating sustainable digital transformations’. Foto: Morten Madsen.

CBS Business Connect-eventet 'Creating sustainable digital transformations' tiltrak et fuldt hus på omkring 500 deltagere. Studerende udgjorde omkring en tredjedel af publikum med – i dalende rækkefølge – alumner, partnerfirma-repræsentanter og CBS fakultet udgørende resten.

En anden ’take-away’ var behovet for at sikre de kernefaglige kompetencer som det solide fundament for håndteringen af de stadigt skiftende behov og forhold, som erhvervslivet efter dimission med garanti vil byde på. Desuden var behovet for fleksibel, relevant og livslang læring et ønske til CBS fra publikum og panelerne.

En meget relevant jagt på bæredygtige løsninger

Der var flere ’take-aways’; Det at lede digitalisering er så kontekstuelt, at det ikke kan generaliseres om med nogen betydning bortset fra det faktum, at det altid vil kræve alvorlig refleksion. Digitalisering vil ikke føre til færre job, bare til forskellige job, da det ikke forenkler eller rationaliserer andet end repetitive processer og faktisk medfører flere kompleksiteter. Vi skal som samfund, i erhvervslivet og politisk være mere fleksible og hurtige, hvis vi ønsker at holde os på niveau med kravene og udviklingen og forme processen, så udkommet bliver, som vi ønsker.

Gennem den fire timer lange session lykkedes det for talere og panel debattører at forfølge temaet overalt og i alle retninger, hvilket klar illustrerer, at digitaliseringen af ​​stort set alle aspekter af samfundet og vores liv gør jagten på bæredygtige løsninger meget reel og relevant.

Se programmet for hele Business Connect-eventet her

Se fotos fra konferencen