Projektdeltagere

Konference: "The Uses and Abuses of Kierkegaard" (The Uses and Abuses of Kierkegaard)

Abstract:

Kierkegaard KonferenceKierkegaard ville nok have undret sig, han havde set, hvordan hans tænkning siden hen har været og er til fortsat inspiration for mange forskellige fagområder. Indenfor ledelse, organisation, religion, etik, psykologi og samtalekunst har interessen blandt andet vendt sig mod Kierkegaards forståelse af subjektivitet og etik. Er der imidlertid ingen grænse for, hvordan man kan bruge Kierkegaard og til hvad? Har det akademiske nogen berettigelse i sig selv, helt fri for praksis? Denne uges konference vil se på dette felt mellem tekster og praksis. Hvem skaber teksten, Kierkegaard eller læseren? Og er der grænser for fortolkningen? Hvem skal afgøre grænserne? Skal relevansen eller brugen afgøre det? Eller er der stadigvæk en hermeneutisk forpligtelse på selve forfatterskabet, når et praksisfelt kaster sig over en forfatter?

Type:

Public (National)