Det Blå Danmarks Konkurrencemæssige Udfordringer og Strategiske Udviklingsmuligheder (MARITIME)

Abstract:

Med inspiration i rapporten "Det maritime erhvervs ønsker til forskningsaktiviteter ved CBS Maritime" præsentere ansøgningen en række projekter, der er udvalgt ud fra nedenstående kriterier:1. De skal være klart forankrede i de eksisterende forskningskompetencer i CBS Maritime2. De skal være basis for udviklingen af den maritime undervisning på CBS3. De skal have en forankring i og relevans for erhvervets praksisProjekterne fordeler sig på de segmenttemaer, som erhvervet selv har identificeret som særligt vigtige for CBS' erhvervsrettede maritime forskning. Det samlede forskningsprogram består af 7 ph.d. projekter og 5 kortlægningsprojekter.

Type:

Private (National)

Bevillingsgiver:

Den Danske Maritime Fond

Samarbejdspartnere:

University of British Columbia, Singapore Management University , World Maritime University, Norges Handelshøyskole, Vietnam Maritime University

Status:

Afsluttet