Projektdeltagere

• Partner: Esben Rahbek Gjerdrum Pedersen

CSR-Konkurrencemæssige fordele (CSR-Konkurrence)

Abstract:

Formålet med dette projekt er at identificere, hvilke strategiske betingelser, der skal være opfyldt for, at danske virksomheder kan høste forretningsmæssige gevinster fra miljømæssige og sociale investeringer (CSR). Projektet vil dermed nuancere den udbredte opfattelse af, at CSR per automatik er til gavn for dansk erhvervsliv ved at bidrage med ny viden om, hvordan og under hvilke omstændigheder, CSR har en indflydelse på virksomheders vækst. Projektet bygger på en antagelse om, at de kommercielle muligheder ved CSR er afhængig af et komplekst samspil mellem virksomhedens strategi, de interne ressourcer, den eksterne kontekst og relationerne til virksomhedens interessenter. Projektet varer tre år og omfatter en analyse af den eksisterende viden på området, en kortlægning af 350 danske virksomheders erfaringer med CSR og 10 casestudier af ”god praksis” virksomheder, som er kommet langt med strategisk CSR. Projektets resultater vil blive præsenteret igennem videnskabelige artikler, sociale medier og på et ”CSR-eksperimentarium” for dansk erhvervsliv og fremtidens ledere (CBS-studerende).

Type:

Private (National)