Projektdeltagere

• Partner: Daniel Hardt

Verbalfrase-anaforer i Dansk og Engelsk (VP Anaphora)

Abstract:

Formålet er at holde en workshop i Berkeley, CA omkring verbalfrase-anaforer i dansk og engelsk ved at samle 6 forskere fra Danmark og USA. Disse forskere er alle stærke i forhold til workshoppens emne, og de bidrager med en række perspektiver og teoretiske rammer. Workshoppen vil lægge grundstenen til et samarbejde mellem University of California at Berkeley og Copenhagen Business School, som skal arbejde med adskillige nøgleområder indenfor teoretisk lingvistik i syntaks, semantik og pragmatik. Workshoppen vil involverer specifikke planer om at producere fælles udgivelser, samt at udvikle og udnytte relevant tekstkorpora og relaterede værktøjer og ressourcer. Det resulterende samarbejde vil fokusere på mere ambitiøse, stor-skala samarbejdsprojekter, under EU- og USA-støtte.

Type:

Public (National)