Projektdeltagere

Forsknings- og Udviklingsprojekt vedrørende Ledelse af inkluderende Læringsmiljø (Inkluderende læringsmiljø)

Abstract:

Forskningen har til formål at undersøge, hvordan skole- og forvaltningsledelse iagttager sig selv som offentlige leder i udviklingen af inkluderende læringsmiljø på kommunens skoler. Området "inklusion" har stor politisk bevågenhed i dette år, både kommunalt og landspolitisk. Iagttagelsen af ledernes forståelser af deres ageren på området sker gennem facilitering af ledelseslaboratorier, hvor kommunerne og de relevante ledere indenfor området i en periode på 2 år skal udfordre sig selv og hinanden i denne ledelsesopgave. Ledelseslaboratorier faciliteres af UCC, som Center for skoleledelse allerede samarbejder med, bl.a. omkring Vidensbørs for skoleledelse.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Hillerød Kommune

Institut:

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi

Samarbejdspartnere:

Københavns Skolelederforening, Børne- og kulturchefforeningen, Ikast-Brande Kommune, Aarhus Kommune, Nyborg Kommune

Status:

Afsluttet