Projektdeltagere

Social Innovation and Civic Engagement (ITSSOIN)

Abstract:

ITSSOIN projektet (virkningerne af den tredje sektor som Social Innovation), undersøger effekten af ​​den tredje sektor og civilt engagement på samfundet, der går ud over deres økonomiske fordele eller den naturlige kraft af omsorg for andre. Da det er svært at etablere kausalitet ogmåle sociale egenskaber når man undersøger effekt, især på niveau medsamfundet, vil ITSSOIN indsnævre den tredje sektor effekt til et prioriteret aspekt:​​social innovation - forstået som kapaciteten af ​​non-profit organisationer til at generere roman ideer, metoder og midler til at gøre ting, at tackle offentlige og sociale problemer af mange slags. Ved at undersøge sammenhængen mellem den tredje sektor og social innovation, vil ITSSOIN hjælpe med at udvikle vores forståelse af, hvorfor og hvordan sektoren er centralt forvel fungerende, sammenhængende og levedygtige samfund. Projektet vil øge sektorens forestillinger ved at bygge på og udvide tidligere forskningstraditioner, der har fokuseret på forskellige roller såsom: tjenesteudbyder, mindretal fortaler, værdi værge, økonomisk motor, eller indenfor social interaction.

Type:

EU

Bevillingsgiver:

Seventh Framework Programme

Institut:

Department of Business and Politics

Samarbejdspartnere:

Masarykova Univerzita, Stichting VU-VUmc, ESSEC Business School, Universidad de Oviedo, Bocconi University, Universidade da Coruña, Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Rijksoverheid, Universität Heidelberg, London School of Economics and Political Science, Handelshögskolan i Stockholm

Status:

Afsluttet