Creation, Crisis, Critique - Fjerde Internationale Deleuze Studies Konference (Deleuze Studies Conference)

Abstract:

Den fjerde internationale Deleuze Studies konference er en stor international konference, som gennem et åbent Call for Papers forventes at tiltrække ca. 300 af verdens førende samfundsvidenskabelige, humanistiske og kunstneriske forskere. Konferencens tema er ”Creation, Crisis, Critique” og tager udgangspunkt i, at den internationale finanskrise filosofisk set kan blive udgangspunkt både for en kritik af dominerende strukturer i vores nuværende samfund, men også at denne kritik skal blive kreativ og skabende. Konferencen løber af stablen over tre dage i sommeren 2011 med tilhørende ph.d.- sommerskole.

Type:

Multiple financing sources

Bevillingsgiver:

Carlsbergfondet, Forsknings- og Innovationsstyrelsen

Institut:

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi

Samarbejdspartnere:

Det Kongelige Akademi - Arkitektur, Design og Konservering, Det Kongelige Danske Kunstakademi, Billedkunstskolerne

Status:

Afsluttet