Projektdeltagere

Nordisk finansiering og det gode samfund (Det Finansielle Danmark)

Abstract:

Der er behov for nytænkning og især for nye strategiske modeller i den finansielle sektor, hvis der igen skal skabes vækst. Samtidig er det et område med stærk politisk bevågenhed og medie opmærksomhed, hvor debatten kun i begrænset omfang har været præget af danske og internationale forskningsresultater. Kan denne udvikling vendes in en konstruktiv retning eller vil Danmark og især Norden blive et marginaliseret marked i den Europæiske Union? Denne problemstilling og andre afledte konsekvenser vil blive det centrale fokusområde i dette forskningsprojekt.

Type:

Multiple financing sources

Bevillingsgiver:

Danske Bank, Nordic Financial Unions, Finansforbundet, Sparinvest Holdings SE, Lokale Pengeinstitutter, Cphbusiness, Nordic Financial Unions

Institut:

Institut for International Økonomi og Virksomhedsledelse

Samarbejdspartnere:

Cphbusiness, Danske Bank, Lokale Pengeinstitutter, Sparinvest Holdings SE, Nordic Financial Unions, Finansforbundet

Status:

Afsluttet