Projektdeltagere

• Partner: Søren Jeppesen

Succesfulde Afrikanske Virksomheder og Institutionelle Forandringer (Succesful African Firms)

Abstract:

Hovedformålet er at forstå lokale firmaers succes' oprindelse og natur i Kenya, Tanzania og Zambia, for på den måde at forbedre strategier og udviklingspolitik i business-sektoren. Særligt søger vi at forstå variationerne i succesen og identificere de strategier, der forklarer hvert firmas succes. Nøglespørgsmålet er hvordan og hvorfor visse lokale firmaer i de tre lande vokser med succes - under foranderlige og ofte uforudsigelige forhold, markedsmæssige og institutionelle. Svaret vil føre til anbefalinger til firmaers strategiske ledelse og udviklingspolitik i den private sektor og samtidig bidrage til at opbygge kapaciteter hos de deltagende universiteter, blandt andet ved at bidrage til en kvalificeret generation af unge afrikanske akademikere.

Type:

Public (National)

Bevillingsgiver:

Danida Fellowship Centre

Institut:

Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse

Samarbejdspartnere:

University of Dar es Salaam Business School, University of Nairobi, University of Zambia

Status:

Afsluttet