Prisuddeling: Ansatte og studerende blev fejret på CBS

I fredags blev der uddelt priser, da Danish Society for Education and Business (DSEB) og CBS fejrede studerende og ansatte ved The Prize Winners’ Reception.

29/11/2017

prize winner 2017

Fotograf: Bjarke MacCarthy

Rektor Per Holten-Andersen bød velkommen til dette års prisuddeling The Prize Winners’ Reception efterfulgt at komikeren Sebastian Dorset, som hurtigt fik varmet op under de fremmødte.

Dernæst fulgte en paneldebat: Thomas Skinnerup, CBS Students, institutleder Peter Lotz, CBS, Stina Vrang Elias, DEA, og Carolina Magdalene Maier, partiet Alternativet, diskuterede, hvad god kvalitet er på universiteterne, der ikke længere er forbeholdt de få, men nu er for de mange.

Surprise-pris
Blandt dette års vindere er professor Brooke Harrington, som modtog en surprise-pris; CBS International Citizen Centenary Prize. Prisen bliver givet til: En forsker, der udviser samvittighedsfuldt og ansvarligt engagement i studerende, kolleger og universitetet, sit fag og samfundet generelt. Dette engagement er CBS’ sociale kapital og den benzin, der driver CBS.

Brooke er, ifølge Per Holten-Andersen, med sin eksponering i medierne de seneste uger blevet symbolet på den kamp, som hele det danske universitetsmiljø i øjeblikket kæmper. Det gælder kampen for de internationale forskeres ret til at arbejde i Danmark under samme vilkår som deres danske kolleger - uden risiko for bøde og politianmeldelser for f.eks. at være ekstern censor eller dele ud af deres viden i Folketinget.

Følgende studerende og ansatte på CBS blev hædret ved The Prize Winners’ Reception:

DSEB Research Prize 2017
Brooke Harrington - professor mso, Department of Business and Politics

DSEB Research Dissemination Prize 2017
Anton Grau Larsen and Christoph Ellersgaard - adjunkter, Department of Business and Politics

DataProfit research team:
Thomas Ritter - professor, Institut for Strategi og Globalisering
Carsten Lund Pedersen - post.doc, Institut for Strategi og Globalisering
Hans Eibe Sørensen – videnskabelig assistent, Institut for Strategi og Globalisering
Christina Merolli Poulsen - projektleder, Institut for Strategi og Globalisering og Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi

DSEB Education Prize 2017
Daniel Hardt - lektor, Institut for Digitalisering
Kalle Rose – lektor, Juridisk Institut
Mogens Kamp Justesen – lektor, Department of Business and Politics

Fonnesbech Student Prize 2017
Stefanie Rehberg - stud. MSc International Business and CEMS
Magnus Kennov Rasmussen - stud. HA (It.)
Patrick Borchert - stud. merc.

Fonnesbech TAP/VIP Employee Prize 2017
Hjælpemiddelsgruppen:
Lene Mette Sørensen, specialkonsulent, Dekansekretariatet for Uddannelse
Tine Büchler Poulsen, specialkonsulent, Dekansekretariatet for Uddannelse
Martin Tong, IT Business Partner, CBS IT
Hanne Erdman Thomsen, lektor, Department of Management, Society and Communication
Dorte Kronborg, lektor, Institut for Finansiering
Ulf Nielsson, lektor, Institut for Finansiering
Pia L. Rønnow Torp, teamleder, CBS Legal
René Kramhøft Jakobsen, områdeleder, Studieadministrationen

Fonnesbech PhD Prize 2017 – 4. år
Maitane Elorriaga Rubio, Institut for Strategi og Globalisering