Konference om dagligvarehandlen i opbrud

Et hårdt udskilningsløb er i gang mellem de førende dagligvarekoncerner, og der er tegn på, at kundernes adfærd og indkøbsvaner er ved at ændre sig. CBS inviterer i samarbejde med Berlingske til konference, der gør dig klogere på en branche i forandring.

14/11/2014

- Konkurrencevilkårene for dagligvaremarkedet bliver flyttet markant, og de grundlæggende forretningsmodeller sættes under stort pres, siger Mogens Bjerre, der er lektor ved Institut for Afsætningsøkonomi.

Han er ordstyrer ved konferencen Opbrud i dagligvarehandlen – Koden til kunderne, som CBS afholder i samarbejde med Berlingske 25. november.

Arrangementet giver indblik i internationale tendenser på dagligvaremarkedet, ændringer i forbrugernes ønsker til kvalitet, E-handel af fødevarer og nichekoncepter for dagligvarer.

Pressede forretningsmodeller
- Jeg ser frem til indlæg om de eksisterende forretningsmodeller og oplægsholdernes visioner med hensyn til at modstå presset mod dem. Samtidig glæder jeg mig til at høre om udfordringerne ved at kunne følge med forbrugernes nye måder at bruge dagligvaresektoren, siger Mogens Bjerre.

Flere prominente talere vil deltage i konferencen. Blandt andre Colm O’Brien, der er direktør for Global Retail Industry ved IBM og tidligere har været Supply Chain & Replenishment Director ved dagligvaregiganten Tesco i Irland.

Fødevareminister Dan Jørgensen deltager også i konferencen og indgår i en debat om den såkaldte måltidstænketank, som professor i forbrugeradfærd ved CBS Torben Hansen er medlem af.

Læs mere om måltidstænketanken
 

Konferencen afholdes
25. november klokken 8.30-12.30
Berlingske Media
Pilestræde 34
1147 København K

Tilmeld dig til arrangementet

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017