Kom til tiltrædelsesforelæsning ved Mærsk Mc-Kinney Møller-professor i entreprenørskab

Den 28. maj 2014 præsenterer den nyudnævnte Mærsk Mc-Kinney Møller professor i entreprenørskab, Mirjam van Praag, sin tiltrædelsesforelæsning.

15/04/2014

’Iværksættere vokser ikke på træerne. Hvad mere kan vi konkludere fra forskningen?’

Det er titlen på tiltrædelsesforelæsningen, som den nyudnævnte Mærsk Mc-Kinney Møller-professor i entreprenørskab Mirjam van Praags holder i slut maj.

Forelæsningen er åben for alle og kommer til at foregå onsdag den 28. maj 2014 klokken 15:30 – 16:30 i lokale SP202 – Carlsberg Group auditorium.

Læs mere om programmet for tiltrædelsesforelæsningen

For yderligere information kontakt forskningsvejleder Anna Topp Gustavsen tel: +45 3815 3443 eller mail: atg.research@cbs.dk

Mærsk Mc-Kinney Møller-professorat i entreprenørskab
I efteråret 2012 donerede A. P. Møller Fonden 40 millioner kroner til et professorat i entreprenørskab på CBS. Den 1. januar 2014 tiltrådte Mirjam van Praag stillingen som Mærsk Mc-Kinney Møller-professor.

Mirjam van Praag kommer fra en stilling som professor i entreprenørskab ved Institut for Økonomi, Amsterdam Universitet. Mirjam van Praag har også som akademisk direktør opbygget Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE) - et center med fokus på udvikling af entreprenørskabsuddannelse og forskning, der bygger bro mellem den akademiske verden og praksis.
Hendes forskning fokuserer på virkningerne af menneskelig kapital og adfærd inden for valgene af entreprenørskab, succes for enkeltpersoner og teams. På CBS er Mirjam van Praag tilknyttet Institut for Innovation og Organisationsøkonomi.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017