CBS udpeger vice president for Entrepreneurship & Innovation

Professor Alan Irwin bliver vice president for Entrepreneurship & Innovation. Den ny stilling er del af en større satsning på disse områder. Det overordnede mål er at bringe CBS i førerfeltet i Europa.

21/09/2015

CBS går efter at blive førende i Europa inden for områderne Entrepreneurship & Innovation. Endnu et vigtigt skridt er nu taget med udnævnelsen af professor og tidligere forskningsdekan Alan Irwin til vice president for Entrepreneurship & Innovation.

- CBS’ indsats inden for Entrepreneurship & Innovation skal have endnu større indflydelse i det danske samfund. Vi skal med udnævnelsen fastholde positionen som det danske iværksætteruniversitet og være anerkendt som et af de førende i Europa, siger rektor Per Holten-Andersen om udnævnelsen.

Den ny vice president er udpeget for en periode på tre år og refererer til rektor, men kommer til at indgå i et tæt samarbejde med de øvrige medlemmer af direktionen.

Rektor uddyber, at Entrepreneurship & Innovation spiller en central rolle i alle CBS’ hovedaktiviteter – uddannelse, forskning og formidling. Jobbet går derfor på tværs af dekanområderne, og det er målet, at indsatsen med den ny stilling skal understøttes og koordineres bedre.

- Vi vil udvikle og styrke relationerne mellem institutterne, Copenhagen School of Entrepreneurship (CSE), Mærsk Mc-Kinney Møller professoratet i entreprenørskab og BiS Platformen for entrepreneurship. Alan kommer også til at styrke samarbejdet med f.eks. Symbion, Venture Cup og de fagligt relevante miljøer på danske og udenlandske universiteter, siger Per Holten-Andersen.

Alan Irwin ser frem til at tage fat på de nye opgaver:

- CBS har allerede en stor styrke og sit helt eget udtryk på dette område – og det har stor betydning både nationalt og internationalt. Mit mål er at fremme innovation og entrepreneurship på og udenfor CBS – med hensyn til undervisning, forskning og praktisk anvendelse. Det er en fantastisk mulighed både for CBS og det danske erhvervsliv.

For flere oplysninger kontakt chef i ledelsessekretariatet Martin Kramer-Jørgensen

Læs mere om Alan Irwin her

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017