CBS tilbyder særlige forhold for ukrainske ansøgere til årets optag

CBS har indført særlige ansøgningsfrister og –procedurer for ukrainske flygtninge, der overvejer at læse en bachelor- eller kandidatuddannelse på CBS for at kunne give hurtig hjælp og afklaring af muligheder.

03/05/2022

Krigen i Ukraine har sendt millioner af mennesker på flugt – heriblandt også studerende, der ønsker at starte eller afslutte deres uddannelse.

CBS kan og må ikke afvige fra regler om adgangskrav, men vi har indført særlige procedurer og udvidede frister for ukrainske ansøgere. Det betyder, at ukrainske flygtninge, der er interesseret i en uddannelse på CBS, hurtigt kan få afklaret deres muligheder for at blive optaget og få særlig hjælp til dokumentation og ansøgning.

Her på cbs.dk har vi samlet al relevant information om at søge ind på hhv. en bachelor- eller en kandidatuddannelse på CBS til Ukrainske ansøgere. Her kan man bl.a. læse om:

• Muligheder for opholdstilladelse i Danmark
  • Sådan søger du ind på en bachelor/kandidatuddannelse på CBS
  • Muligheder for økonomisk hjælp
  • Generel information om at komme til Danmark.

Hvis du selv er eller kender ukrainske flygtninge, som har brug for information om at søge ind på CBS, kan du finde siderne her:

Information to Ukrainian applicants – bachelor programmes

Information to Ukrainian applicants – master’s programmes