CBS rangerer som nummer 10 i verden

CBS er ranket som den 10. bedste på verdensplan og som nummer 6 i Europa inden for feltet ’Business & Management Studies’. ”CBS' flotteste placering til dato”, lyder det fra prodekan for uddannelser Sven Bislev.

06/05/2015

Foto: Udsnit af QS World University Rankings by Subject 2015-listen

Man kan være stolt af at læse på CBS, når man hører, hvad CBS’ nye placering blandt andre universiteter er i verden.

Den respekterede, britiske institution Quacquarelli Symonds (QS), som måler kvaliteten af verdens universiteter, har for nylig placeret CBS på en 10. plads i verden og på en 6. plads i Europa inden for feltet ’Business & Management Studies’.

’QS World University Rankings by Subject 2015’ er den officielle titel på rankingen, og der er grund til at være glad for placering, understreger Sven Bislev, som er prodekan for uddannelser på CBS.

- Det er vores uden tvivl flotteste placering til dato. Det er en seriøs ranking, som måler på kvaliteten af forskning og omdømme blandt arbejdsgivere og universitetskolleger. Det er godt at få bekræftet, at CBS er på rette spor, siger Sven Bislev, som har været involveret i CBS’ deltagelse i rankingen.

Foran på listen ligger anerkendte universiteter og business schools som London Business School, INSEAD, Bocconi, Oxford og London School of Economics and Political Science.

’Business & Management Studies’ er ny på listen over felter. Tidligere har CBS kun figureret på området ’Accounting & Finance’, hvor CBS i år indtager en 40. plads på verdensplan – og en 9. plads i Europa.

Se listen over QS World University Rankings by Subject 2015

For yderligere information kontakt prodekan for uddannelser Sven Bislev.

Fakta
Quacquarelli Symonds (QS) samler og udbreder med QS-rankings oplysninger om førende business schools og universiteter til studerende, potentielle studerende og til alumner fra kandidat-, MBA- og Executive MBA-uddannelser samt potentielle arbejdsgivere.

QS-rankings udarbejdes på baggrund af oplysninger indsamlet fra mellem 25,000 og 62,000 universitetsforskere, arbejdsgivere og  studerende, samt data om forskningspublikationer.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017