CBS hædrer to nye æresdoktorer i 2017

To professorer fra Indiana University og Georgia State University bliver på fredag hædret som æresdoktorer på CBS. Kom til deres tiltrædelsesforelæsninger samme dag om adfærdsøkonomi og velfærdsøkonomi samt partnerskaber i komplekse organisationer.

22/03/2017

Fredag den 24. marts udnævner CBS to forskere til æresdoktorer, der har bidraget bemærkelsesværdigt til forskning og dens udbredelse samt til undervisning. Æresdoktorerne giver samme dag deres tiltrædelsesforelæsninger, og de udnævnes efterfølgende ved en reception.

OneAmerica- professorat i erhvervsøkonomi
Professor Marjorie A. Lyles fra The Kelley School of Business, Indiana University, er professor i international strategisk ledelse. Professor Marjorie A. Lyles besidder OneAmerica-professoratet i erhvervsøkonomi og er medlem af og tidligere formand for Academy of International Business og Strategic Management Society. Professor Lyles er endvidere kendt for sine bidrag til ”learning and knowledge management” i organisationer og internationale joint ventures, i Kina og generelt på markeder i vækst.

Professor Marjorie A. Lyles er udpeget af Department of Strategic Management and Globalization.

Tiltrædelsesforelæsningen med titlen ”Leveraging Partnerships in Complex and Changing Business Environments:  The Role of Organizational Learning” holdes i Dalgas Have 15, fredag den 24. marts kl. 9:00-10:00 i DSC. 033.

Førende global ekspert i økonomi
Professor Glenn W. Harrison fra Georgia State University besidder C.V. Starr-professoratet i risikostyring og forsikring. Harrison er førende global ekspert på det økonomiske felt og pioner inden for experimental economics. Han er leder af Center for the Economic Analysis of Risk på Georgia State University og er desuden udnævnt til æresdoktor på University of Cape Town.

Professor Glenn W. Harrison er udpeget af Department of Economics.

Tiltrædelsesforelæsningen med titlen “New Behavioral Economics and Old Welfare Economics” holdes i Dalgas Have 15, fredag den 24. marts kl. 10:15-11:15, i DSC. 033.

Efter forelæsningerne vil der være en reception uden for auditoriet ved indgangen i Dalgas Have 15 fra kl. 11:15-12:30.

Af hensyn til forplejning bedes man tilmelde sig:

Ledelsessekretariatet
Caja Engelhardt