CBS Executive Fonden får ny bestyrelsesformand

Eva Zeuthen Bentsen er valgt til ny bestyrelsesformand for CBS Executive Fonden.

02/10/2020

Foto: Emil Monty

Det er en alsidig leder med en dyb indsigt i CBS, som sætter sig i formandsstolen for CBS Executive Fonden, når den nuværende formand, Kenneth Plummer, efter 10 år på posten stopper i bestyrelsen til foråret.

Eva Zeuthen Bentsen er cand.merc. i strategi og ledelse og har en ph.d.-grad fra CBS, hvor hun også har haft posten som leder af Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. Hun har været kontorchef i Danske Regioner, hospitalsdirektør i Gentofte og siddet med i Ledelseskommissionen. De sidste fire år har hun rekrutteret og udviklet ledere og sidder desuden i bestyrelserne for Villum Fonden, CBS Executive Fonden og Synoptik-Fonden. Eva Zeuthen Bentsen siger om formandsposten:

"Jeg glæder mig meget til at komme i gang med opgaven. CBS Executive Fonden har en fagligt unik profil med en portefølje af spændende lederkurser, som jeg ser frem til at være med til at videreudvikle" siger hun og tilføjer:

”CBS Executive Fonden bør i tæt samarbejde med CBS være frontløbere inden for livslang læring. Ved at videreudvikle eksisterende tilbud, men også ved at udvikle nye tilbud og modeller. Det kræver dog, at vi bliver endnu bedre til at dyrke de mange synergier med CBS – både med hensyn til aktiviteter og kompetencer”, slutter Eva Zeuthen Bentsen.

Kenneth Plummer er afgående formand for bestyrelsen og siger, at det har været vigtigt at finde en ny formand, som både kender CBS og CBS Executive Fonden godt.

"Vi er meget glade for, at Eva har sagt ja til at påtage sig opgaven. Hun kender forretningen rigtigt godt som bestyrelsesmedlem i CBS Executive Fonden gennem de seneste to år og fra sin tid på CBS. Eva har gennem sin karriere været tæt på mange af de ledelses- og bestyrelsesudfordringer, som CBS Executive Fondens udbud af kurser og uddannelsesforløb skal matche”, siger Kenneth Plummer.

CBS Executive Fonden er en erhvervsdrivende fond, som blev stiftet af Copenhagen Business School i 1991 under navnet HHE (Handelshøjskolens Efteruddannelsescenter). Den fusionerede i 2011 med SIMI Fonden, der også udbød efteruddannelser, og skiftede i 2013 navn, til det vi kender den under i dag.

CBS Executive Fonden tilbyder branchespecifikke kurser og kortere uddannelsesforløb til primært ledere og er ansvarlig for CBS Bestyrelsesuddannelserne og CBS Executive Sommerskole.

CBS Executive Fonden er selvejende, men har gode relationer til CBS og lejer sig ind på CBS’ campus i Porcelænshaven i den tidligere Kgl. Porcelænsfabriks Råvarebygningen. Ud over Eva Zeuthen Bentsen og Kenneth Plummer sidder CBS' rektor, Nikolaj Malchow-Møller, i bestyrelsen sammen med Christiane Vejlø, David Hellemann, og Elise Hauge.

Om Eva Zeuthen Bentsen
2018 - i dag Zeuthen Storm, partner
2015 - 2018 Odgers Berndtson, partner
2009 - 2015 Gentofte Hospital, hospitalsdirektør
2005 - 2009 CBS, institutleder
2000 - 2005 Danske Regioner, kontorchef
1997 - 2000 CBS, lektor

Har en ph.d. fra CBS i strategisk ledelse, er uddannet cand. merc. fra CBS og student fra Rungsted Statsskole.

For flere oplysninger kontakt Eva Zeuthen Bentsen, e-mail: eva@zeuthenstorm.dk, eller adm. direktør Søren Houman, e-mail: sh@cbs-executive.dk

Læs mere om CBS Executive Fonden.

Sidst opdateret: Communications // 04/04/2022