Bliv klar til deadline d. 1. april for ansøgere til kandidatuddannelser

1. april kl. 12.00 er der ansøgningsfrist for ansøgere med en dansk bachelorgrad. Artiklen her hjælper dig med at få din ansøgning til kandidatuddannelserne færdig og svarer på nogle af de mest gængse spørgsmål.

27/03/2014

Kan jeg ansøge?

Det er kun ansøgere med en bachelorgrad, der er udstedt af et dansk universitet eller en dansk institution, der kan søge om optag nu. Vær opmærksom på at fristen d. 1. april kl. 12.00 er endelig. Hvis du ikke har søgt inden kl. 12.00, vil du ikke kunne starte i efteråret 2014.

Hvad skal jeg vedlægge af bilag?

Som en tommelfingerregel skal du altid uploade dine valgfag (fx på et transcript/karakterliste): Hvis valgfagene er taget andre steder end CBS, skal du overveje at uploade en kursusbeskrivelse på fagene. Det er en god ide at uploade et transcript med alle dine karaktere og fag, selvom det ikke altid er nødvendigt.

Du kan finde mere information om hvilken form for dokumentation, CBS har behov for på cbs.dk/en/study/graduate/graduate-admission/graduate-admission-step-2. Læg især mærke til sektionen “Documentation for specific entry requirements and/or selection criteria”.

Jeg kan ikke finde min valgte uddannelse på listen over kandidatuddannelser i Admission Flow

Hvis du søger cand.merc. skal du være opmærksom på, at cand.merc. består af 14 forskellige linjer (FIR, FIN, AEF, IBS, FSM, BCM; IMM, EMF, HRM, MIB, SOL, SCM, ASC, SMC), der bliver synlige, når du skal vælge ”Concentrations” i Admission Flow.

Det vil sige, at du skal vælge “MSc in Economics and Business Administration || cand.merc.” under “Programme” og derefter under “Concentration” kan du vælge den specifikke linje, fx FSM – Finance and Strategic Management.

Hvorfor kan jeg ikke finde min bachelorgrad, når jeg udfylder ansøgningsskemaet online?

Bachelorerne angivet under ”Jeg har en bachelorgrad fra et andet dansk universitet” i ”Akademisk Baggrund”-trinnet er de mest almindelige danske bachelorgrader inden for business administration og business language. Hvis din bachelorgrad ikke står på listen, skal du udfylde feltet: ”I have another Danish degree” i stedet.

Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

Du kan forvente at få svar i Admission Flow d. 15. juni om eftermiddagen. En e-mail bliver sendt til dig, når svaret er uploadet til din ansøgning.

Jeg kan ikke logge på min ansøgning – hvem kan hjælpe mig?

Du skal kontakte it-supporten – du finder kontaktinformationen her: https://e-campus.dk/it/contact

Hvis du har flere spørgsmål

Tjek FAQ’en på http://www.cbs.dk/en/study/graduate/graduate-admission/faq-step-2-your-application og se i øvrigt http://www.cbs.dk/en/study/graduate/graduate-admission-step-1; dine spørgsmål bliver som oftest besvaret her.

Ellers skal du ”submitte” din ansøgning og skrive en note til CBS Admissions Office. Din note vil blive besvaret så hurtigt som muligt, vi forsøger at besvare indenfor en uge, men der er rigtig mange ansøgere, så hav tålmodighed.

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017