Koordinering af tværsektorielt samarbejde om social velfærd

Den 10.-12. juni 2018 afholder Copenhagen Business School (CBS) i samarbejde med Dansk Erhverv en international konference om partnerskaber og tværsektorielt samarbejde: - The 6th Biennial International Symposium on Cross-Sector Social Interactions (CSSI 2018). Mandagens program afholdes hos Dansk Erhverv.

Søndag, 10 juni, 2018 - 09:00 to Tirsdag, 12 juni, 2018 - 17:00

I en verden med mange forskellige og stadig voksende udfordringer, er det mere end nogensinde afgørende at der skabes succesfulde og bæredygtige løsninger. Dette kræver, at der samarbejdes mere mellem det offentlige, stat, erhvervsvirksomhederne, NGO´er og det civile samfund.  Vi sætter derfor fokus på disse muligheder på konferencen.

Konferencen vil bl.a. have indlæg af Connie Hedegaard (CEO, KR Foundation), Christian Friis Bach (Secretary General, Danish Refugee Council), Kirsten Brosbøl (MP, Chairwoman of the 2030 Network), R.E. Freeman (Professor, Darden Business School), Signe Fresse (CSR director, Coop), Pieter Glasbergen (Professor, Maastrict University) og  Jens Klarskov (CEO, The Danish Chamber of Commerce)  som vil give deres bud på, hvordan partnerskaber kan bidrage til at løse sociale og miljømæssige problemstillinger i samfundet.

Forskellige virksomheder og organisationer deler deres erfaringer med partnerskabsprojekter. Her kan du møde Pia Yasuko Rask, Senior Engagement & Resp. Manager, Grundfos Holding, Justin Perrettson, Strategic Communications, Novozymes, Chair of the Commission on Environment and Energy, International Chamber of Commerce, Mikkel Stenbæk Hansen, Danish Ethical Trading Initiative og Paula Guillet de Monthoux, Secretary General, World Childhood Foundation. Debatten styres af Mai Seitanidi, Kent Business School.

På konferencen afholdes en række parallelle spor, hvor eksperter vil præsentere den nyeste viden og belyse en række aktuelle problemstillinger og trends. På konferencen sættes fokus på disse spørgsmål:

•    Sundhed og partnerskaber - Hvor er de nye muligheder?
•    Partnerskaber i en digital tidsalder – Teknologi eller mindset?
•    Hvilken nye forretningsmodeller er der for partnerskaber og samarbejde?
•    Tværsektorielle partnerskaber i forhold til verdensmålene (SDGerne)
•    Hvordan organiseres, styres og kontrolleres de tværsektorielle partnerskaber?
•    Hvordan kommunikeres der om partnerskaber?
•    Hvordan måles der på partnerskaber og deres virkningsgrader?
•    Hvad er partnerskabers betydning for den cirkulære økonomi?
•    Hvad med statens rolle i forhold til partnerskaber og samarbejde?
•    Hvor er udfordringerne med statens rolle i forhold til partnerskaber og samarbejde?

Mandagens program afsluttet med at belyse den ”skandinaviske model” som der ofte refereres til i fx USA.  Robert Strand, Executive Director, Center for Responsible Business, Berkeley Haas, ser på om vi har en “Scandinavian Cooperative Advantage”?

Konference arrangers af Copenhagen Business School Centre for Corporate Social Responsibility (cbsCSR). Professor, Esben Rahbek Gjerdrum Pedersen er CSSI 2018 Symposium Chair.

Se mere på www.cssi2018.com

Mere info: Professor, Esben Rahbek Gjerdrum Pedersen, ergp.msc@cbs.dk – Mobil: 5173 2600

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020