Aflyst: Fejring af CBS æresdoktorer 2020

På baggrund af den seneste udvikling i forhold til coronavirus og myndighedernes anbefalinger i forbindelse med store begivenheder, har CBS besluttet at udsætte fejringen af CBS’ æresdoktorer 2020 på ubestemt tid.

Torsdag, 19 marts, 2020 - 15:00 to 18:00

bm0312_cbs-0739_617x347.jpg
Foto: Bjarke MacCarthy

CBS’ æresdoktorgrad bliver tildelt forskere, der på baggrund af deres forskning har gjort sig særligt fortjent til den højeste videnskabelige grad.

Det er med stor glæde, at vi i 2020 tildeler denne prestigefyldte doktorgrad til professor James R. Tybout og professor Suprateek Sarker. Forsvar af deres doktordisputatser finder sted torsdag d. 19. marts, hvor du også er inviteret.

Dr. Tybout er professor i økonomi ved Pennsylvania State University. Han udnævnes til æresdoktor af Økonomisk Institut på CBS, fordi han er en enestående og succesfuld forsker med et omfattende bagkatalog. Han har allerede etableret et samarbejde med Copenhagen Business School, der vil blive videreudviklet efter tildelingen af doktorgraden.

Professor Suprateek Sarker er Rolls-Royce Commonwealth Commerce Professor i informationsteknologi ved University of Virginias McIntire School of Commerce. Institut for Digitalisering på CBS ønsker at udnævne ham til æresdoktor på baggrund af hans fremragende internationale forskning og gode forhold til CBS. Instituttet ser æresdoktorgraden som en mulighed for at anerkende Suprateek Sarkers forhold til instituttet/CBS indtil nu og styrke båndet mellem de to parter i fremtiden.

Lokation Råvarebygningen, PHR s20
Porcelænshaven 22