Afskedsreception og symposium for rektor

Onsdag d. 27. februar 2019 kl. 15.00-18.00 vil der blive afholdt et symposium og en afskedsreception for rektor Per Holten-Andersen i Ovnhallen.

Onsdag, 27 februar, 2019 - 15:00 to 18:00

Per Holten-Andersen

Per Holten-Andersen stopper som rektor for CBS efter syv år i stillingen. Rektors store bidrag til CBS skal derfor markeres med et symposium, som fokuserer på forholdet mellem universiteter og det demokratiske samfund. Netop dette tema har optaget rektor i løbet af hans syv år på CBS.

I løbet af symposiet vil en række spørgsmål blive belyst: Hvad er de primære mål for the moderne universitet? Hvad består universitetets større sociale ansvar i? Hvad er sammenhængen mellem universiteter, demokrati og økonomisk velstand?

Spørgsmålene vil blive diskuteret af et panel, som består af professor Paul du Gay (CBS), Lisbeth Knudsen (direktør og chefredaktør på Mandag Morgen), professor David Lando (CBS) og Sofie Carsten Nielsen (tidligere minister og medlem af Folketinget). Uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers åbner symposiet.

Til slut vil der være mulighed for debat og diskussion blandt publikum. Professor Alan Irwin (CBS) står i spidsen for arrangementet.

Symposiet bliver afholdt på engelsk og efterfølgende vil der være en afskedsreception.

Tilmelding til arrangementet

Bemærk venligst, at du er velkommen til at tilmelde dig det fulde program eller enten symposiet eller receptionen.

Hvor?
Ovnhallen, Porcelænshaven 20, 2000 Frederiksberg.

Hvornår?
Onsdag d. 27. februar 2019, kl. 15.00-18.00

Kontakt gerne Liselotte Skovsgaard Jessen, tlf. 3815 5801 , hvis du har spørgsmål til arrangementet.

Sidst opdateret: Communications // 08/10/2019