Ny bog om innovation i Afrika

Peter Gammeltoft (IKL) er medredaktør på nyskabende bog - udsprunget af det globale forskernetværk Globelics

19/03/2004

Adjunkt Peter Gammeltoft fra Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse er sammen med Mammo Muchie (Middlesex University Business School) og Bengt-Åke Lundvall (Aalborg Universitet) redaktør på ny bog om innovation i Afrika. "Bogen er nyskabende, fordi den, modsat de fleste teoretiske værker om innovation, ikke beskæftiger sig med at afdække de avancerede økonomier i Europa i allerede udviklede lande, men i stedet vælger kontinentet Afrika med sit meget komplekse mønster af såvel nationale, etiske og religiøse komponenter", siger Peter Gammeltoft.

Bogen er vokset ud af et dansk initieret internationalt forskernetværk Globelics og indeholder indlæg fra 28 forskere verden over, som analyserer afrikanske økonomiske problemstillinger set i forhold til innovationssystemerne.

Sidst opdateret: Communications // 24/03/2004