Let afmatning i kvote II

19/03/2003

Antallet af kvote II-ansøgere til Handelshøjskolens bacheloruddannelser er faldet med 5% i forhold til 2002, men kun med 1.75% af 1.prioritetsansøgerne. Tallene dækker over en fortsat let fremgang i søgningen til økonomiuddannelserne (ca. 0.4% og 2.8% 1. prioriteter) og en stagnation på ca. 14% til de erhvervssproglige studier (både total og antal 1. prioriteter). Sandsynligvis er søgningen til den reformerede BA i erhvervssprog ved at finde sit leje efter en eksplosiv stigning i ansøgertallet da reformen blev lanceret i år 2000.

Blandt årets markante ændringer er en tilbagegang på it-uddannelserne, Erhvervsøkonomi/Datalogi og Sprogteknologi/Engelsk, hvilket givetvis afspejler branchens fortsatte vanskeligheder. Særlig fremgang har det nye Asian Studies Programme, der afløser det hidtidige Japan Studies Programme ved nu at kunne tages med både japansk og kinesisk.

Sidst opdateret: Communications // 01/10/2004