Karriererådgivning

Karriererådgivning skal ruste de studerende til erhvervslivets udfordringer

30/06/2004

Karriererådgivning - et indsatsområde

CBS gennemførte i 2003 som et af de første danske universiteter et omfattende initiativ vedrørende karriererådgivning og erhvervsvejledning. Det skete i tæt samarbejde med CA, økonomernes a-kasse & karriererådgivning, Forbundet Kommunikation og Sprog samt en række virksomheder. Formålet er at klæde de studerende bedre på til karrierevalg og jobsøgning. Initiativet er en del af den studenterrettede service, der bliver et nyt indsatsområde i udviklingskontrakten med Videnskabsministeriet.

Omkring 1300 tilmeldte sig

Næsten 1300 studerende deltog i en eller flere workshops og seminarer med træning i alt fra at skrive gode ansøgninger og gennemgå fiktive ansættelsessamtaler til mere generel information om arbejdsmarkedet og aktuelle jobmuligheder i ind- eller udland.

"Glade for opbakningen"

"Vi har været meget glade for den store opbakning fra vores studerende, vores partnere og øvrige virksomheder, der på den måde knyttes tættere til CBS. På længere sigt vil endnu flere virksomheder og studerende kunne se en fordel i at deltage", siger Finn Kjerulff-Hansen fra CBS' Kommunikationsafdeling.

Sidst opdateret: Communications // 30/07/2004