Interaktiv forretningsmodel

Hvordan kan virksomheder drage nytte af deres adgang til interaktive brugermiljøer?

27/05/2004

Gevinsten ved "user communities"

Hvordan kan anvendelsen af internettet mobilisere brugere i en interaktiv innovationsproces? Et seminar med titlen

Gaining advantage from organizing and accessing user communities belyser forretningsmodellen og fokuserer på de muligheder og udfordringer virksomhederne konfronteres med, når de vil involvere slutkunder i produkt- og udviklingsprocesser. Hvordan kan virksomheder drage nytte af deres adgang til innovative brugermiljøer "user communities"?

Glimt af fremtiden

"Det er en model, som man sagtens kan forestille sig kan finde anvendelse uden for de relativt snævrere anvendelser i udviklingen af open-source-software og computerspil. I princippet burde langt flere virksomheder have mulighed for aktivt at inddrage brugere - og ikke bare advancerede lead users - i innovationsprocessen. Også mere traditionelle virksomheder vil opdage, at i en stadig mere networked verden, vil internet-baseret innovation blive en reel mulighed for forretningsudvikling. Seminaret giver på den måde mulighed for at få et glimt af fremtiden", siger leder af Center for Kowledge Governance på CBS, Nicolai Foss.

Oplægholderne kommer fra ansete insitutioner såsom MIT, Wharton School, Technische Universitaet Muenchen og Handelshøjskolen i København. De vil vise eksempler på kundeinvolvering fra deres egen forskning som er relateret til Open Source Software, Harley Davidson Motorcycles, Swatch Watches, Lego og Online Computer spil.

Tid og sted

"Gaining advantage from organizing and accessing user communities”

1 Juni, 2004; Tid: 13.00 – 16.00

Auditorium SP.201.