Handelshøjskolen i udvikling

Handelshøjskolen fastholder den positive udvikling fra sidste år og øger nu optaget inden for dele af de erhvervsøkonomiske og de erhvervssproglige uddannelser.

28/07/2003

Trods manglende optagelse i ansøgningshæftet for Den Koordinerede Tilmelding (KOT) er det lykkedes for Handelshøjskolen at tiltrække 80 top-kvalificerede ansøgere til den nye uddannelse –

HA i Service Management. Studiet er det første i Danmark, der i tæt samarbejde med det danske erhvervsliv forener kultur- og serviceområdet med økonomisk indsigt og strategiske og ledelsesmæssige værktøjer. Studiet er normeret til tre år, og der er studiestart 1. september i år.

Med en fordobling af studiepladserne i forhold til sidste år, går det også godt for en anden af Handelshøjskolens nye uddannelser -

HA i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation (oprettet 2002). Det populære studium udvider nu fra 60 til 120 studiepladser og har, trods fordoblingen i optaget, 8.9 i adgangskvotient.

Også populariteten for Handelshøjskolens erhvervssproglige kombinationsuddannelser stiger. På grund af stor søgning udvides kombinationen

1 fremmedsprog og
international marketing med 30 pladser.

Sidst opdateret: Communications // 13/10/2004