Forretningsidéen – ny bog af Søren Hougaard

Hvordan kan man skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer?

12/02/2004

Hvordan kan man skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer?

Dette spørgsmål forsøger mangeårig lektor på CBS Søren Hougaard gennem en frugtbar vekselvirkning mellem teori og praksis, modeller, typologier, konkrete fremgangsmåder at besvare i bogen Forretningsideen - om iværksættelsens tidligste faser.

"Bogen tilbyder et forløb for iværksættelse i markedsperspektiv, men ikke en facitliste", fortæller Søren Hougaard. "Læseren må ikke forvente en håndbog med fix-færdige opskrifter på sikre salgssucceser. Bogen er spækket med teser. Med fejlslagne forretningsinitiativer. Og med tvivl. Men dens undertone er fundamental positiv: Kom i gang - det kan lade sig gøre for mange flere at sætte i værk!", slutter Søren Hougaard.

Søren Hougaard: "Forretningsidéen - om iværksættelsens tidligste faser". 240 sider/298 kr. ISBN: 87-593-1106-1 udkommer den 6. februar 2004 på Forlaget Samfundslitteratur.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 04/03/2004