Flere udenlandske studerende

29/08/2003

De seneste år har antallet af udenlandske udvekslingsstuderende, som ønsker at studere på Handelshøjskolen, været støt stigende. Alene i efterårssemestret byder Handelshøjskolen 525 nye udvekslingsstuderende velkommen.

"I de seneste 4-5 år har vi oplevet en fordobling, og stigningen kan uden tvivl tilskrives Handelshøjskolens fokus på internationalisering. Med et udbud på 170 engelsksprogede fag, der kan kombineres med stor fleksibilitet, glimrende undervisere - samt et fantastisk introforløb med over 300 frivillige involveret, er CBS blevet kendt og anerkendt som en business school med attraktive rammer for udenlandske studerende," forklarer Niels Henrik Larsen fra Det Internationale Kontor.

Det Internationale Kontor anslår, at omkring 1000 udvekslingsstuderende fra hele verden vil benytte sig af muligheden i studieåret 2003/2004, og at et nogenlunde tilsvarende antal CBS-studerende omvendt vil gennemføre et ophold på et af CBS' 280 partneruniversiteter i udlandet.

Sidst opdateret: Communications // 06/10/2004