EU-debat på CBS med Per Stig Møller og Mogens Lykketoft

"Danmark 30 år i EU - hvad nu?" - Udenrigsministeriet og Handelshøjskolens Institut for Ledelse, Politik & Filosofi indbyder til åben debat om Danmark og EU med udenrigsminister Per Stig Møller og tidligere udenrigsminister Mogens Lykketoft.

07/04/2003

EU-debat med Per Stig Møller og Mogens Lykketoft på Copenhagen Business School torsdag d. 10. april

Danmark 30 år i EU – hvad nu?

Debatmødet afholdes på dagen for udgivelsen af festskriftet ”Danmark 30 år i EU” (Gyldendal). Danmarks medlemskab af EU har været en fest – vi er blevet rigere økonomisk, socialt, politisk og kulturelt. Festskriftet giver markeringen af Danmarks 30 års jubilæum i EU en historisk dimension. Det fælles holdepunkt er Danmarks forhold til EU – og EU’s forhold til Danmark. Danske og internationale aktører og observatører fortæller levende om oplevelser og erfaringer fra Danmarks første 30 år i EU. En læseværdig og inspirerende bog.

Debatmødet vil sætte fokus på forandringerne i EU i de sidste 30 år– og på udfordringerne for det europæiske fællesskab. Det danske formandskab bragte EU stærkt ind i det hjemlige mediebillede. De aktuelle udfordringer i det udenrigspolitiske samarbejde sætter fokus på vanskelighederne. Også forbeholdene, Euroen, den kommende regeringskonference og udvidelsen med nye medlemslande er aktuelle spørgsmål, som Danmark skal tage aktiv stilling til.

Rektor Finn Junge-Jensen og adjunkt Erik Højbjerg indleder og afslutter debatten.

Europapolitisk chef i Dansk Industri, Lykke Friis er ordstyrer.

Der vil være rig lejlighed til at stille spørgsmål fra salen.

Debatmødet finder sted

torsdag d. 10. april fra 14.00-16-00 i BG auditoriet på Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.

Sidst opdateret: Communications // 02/10/2004