Erhvervsskandaler - Konference: "Perspectives on Corporate Scandals"

CBS - konference sætter fokus på den fortsatte strøm af skandaler i det amerikanske erhvervsliv og deres betydning for fremtidens virksomhedsledelse og forretningsetik.

28/03/2003

Den fortsatte strøm af overskrifter om insiderhandel, regnskabsfusk osv. har rystet det amerikanske erhvervslivs status som et selvfølgeligt eksempel til efterfølgelse for resten af verden, når det drejer sig om gennemsigtig regnskabspraksis og aktionærindflydelse. Nu er det blevet genstand for en helt anden debat. Alene afsløringernes omfang - for slet ikke at tale om deres økonomiske og sociale konsekvenser - kræver en grundig debat af krisens historiske, kulturelle og strukturelle baggrund samt en kritisk revurdering af, hvad vi troede, vi vidste om forholdet mellem virksomhedsledelse, social ansvarlighed og forretningsetik.

Indlæg af: Gerry Davis (University of Michigan), David Sicilia (University of Maryland/CBS), Joshua Margolis (HBS), Steen Thomsen (CBS).

Konferencen finder sted: Fredag 2. maj, kl. 13.00-16.00, Dalgas Have 15, lokale 1Ø.001.

Sidst opdateret: Communications // 01/10/2004