CBS vinder Case Competition

Efter en stærk præsentation foran flere hundrede tilhørere vandt CBS årets Case Competition.

09/03/2004

Fredag markerede afslutningen på Copenhagen Business Schools årlige internationale Case Competition og dermed kulminationen på seks intensive dages faglige og sociale events. Ved finale-runden fredag eftermiddag var mere end fem hundrede tilhørere på CBS vidne til hvad der skulle vise sig som et meget tæt og spændende opløb i kampen om titlen som dette års bedste problem-knusere.

For første gang i konkurrencens korte historie var CBSs eget hold af studerende repræsenteret i finalen, og sammen med de to andre finalister fra Haas School of Business, Berkeley, USA og Chinese University of Hong Kong, Kina, præsenterede de hver især resultatet af de forgangne dages hårde arbejde. Ved den ceremonielle afskeds-middag fredag aften blev det gjort klart at dette års vindere med en overbevisende fremlægning af årets case var holdet af danske studerende fra CBS bestående af Lars Elmvang, Lea Kreiner, Katrine Kunst og Patrick Vilhelm Setterling.

I den forgangne uge har 12 hold fra verdens førende business skoler, deriblandt sidste års vindere fra Budapest, kæmpet om hvem der kunne fremkomme med den bedste løsning på en virksomheds case specielt udviklet til formålet. Temaet for denne den tredje CBS Case Competition var Innovation Strategy og årets case omhandlede strategiske overvejelser ved udvikling og markedsføring af en ny teknologi, brændselsceller, hos den danske ingeniør-virksomhed Haldor Topsøe A/S.

Foran et dommerpanel bestående af 12 ledere fra både erhvervslivet og det akademiske miljø samt tre repræsentanter fra Haldor Topsøe, fremlagde de tre finalister således fredag deres strategiske løsningsforslag, hvorefter de hver især blev udspurgt i deres analyser og øvrige forretningsmæssige overvejelser. Trods tre meget kompetente løsninger med vidt forskellige tilgange til geografiske markeder og produktudvikling via partnerskaber, var det CBS-holdets overordnede strategiske tiltag med dets dybde og forståelse af industrien som i sidste ende vandt dommerpanelets gunst, omendskønt afgørelsen var hårfin. Hvert af de tre hold viste sig i finale-runden at besidde hver deres styrker og ikke mindst de forskellige tilgange til præsentationsteknik var synlige for de mange tilhørende.

De første tilbagemeldinger fra såvel deltagere som arrangører og sponsorere melder om en ubetinget succes. Alle implicerede anerkender værdien af at kunne mødes i godartet konkurrence og dermed være med til at knytte tætte bånd skolerne imellem og således stimulere et fortsat internationalt samarbejde. På blot tre år har CBS Case Competition etableret sig som den førende af slagsen i Europa og er således godt på vej mod det erklærede mål: at gøre CBS Case Competition til den mest anerkendte på verdensplan.

Læs mere om CBS Case Competition:

Sidst opdateret: Communications // 17/03/2004