CBS' internationale profil i fin form

Sven Bislev og Simon U. Kragh har lavet en undersøgelse af den moderne generations forventninger til et internationalt universitet

27/08/2004

Institutleder Sven Bislev fra Institut for Interkulturel Kultur og Ledelse og lektor Simon U. Kragh fra samme institut har lavet en samlet sociologisk kulturundersøgelse af de 1000 indkomne udvekslingsstuderende og de 1000 udgående danske studerendes opfattelse af studieophold på universiteter i forskellige lande.

En af undersøgelsernes hovedkonklusioner er, at selvom universiteterne har forskellig international profil, så ligner de udesøgende studerende hinanden og følger de almindelige sociologiske regler.

"Vi kan tale om de studerende som et slags globaliseret segment med moderne holdninger som faktisk matcher CBS' internationale profil: vægt på pluralistiske undervisningstilbud, kurser, litteratur og diskussionsbaserede gruppearbejder. Faktisk er vi måske lidt for moderne, for den eneste kritik vi finder er nok, at vi på CBS tilbyder lidt for meget gruppearbejde. Ellers svarer profilen godt overens med den unge globaliserede generation", forklarer Sven Bislev, som du også kan kontakte, hvis du ønsker at læse undersøgelsen.

Sidst opdateret: Communications // 30/08/2004