Amerikanske MBA-studerende til CBS

CBS er vært for konference i 2006, hvor over 150 amerikanske MBA-studerende deltager

25/06/2004

Ære for CBS

I 2006 er CBS vært for den prestigefyldte og internationale konference Graduate Business Conference (GBC) - og dermed skrives et lille stykke historie:

"Det er første gang, at konferencen afholdes uden for Nordamerika. 20 gange har den været afholdt i USA, mens den blot en enkelt gang har været afholdt i Canada. Vi indskriver os dermed i en række af værter, som bl.a. tæller Wharton, Kellog (Northwestern), Columbia, UCLA, Duke, Stern (NYU), Berkeley, Cornell, Darden og Michigan Business School. Ikke noget dårligt selskab", siger Kristian Weise, en af de 4 studerende, der var med til at vinde værtsskabet til CBS.

Hvorfor CBS?

"Vi havde simpelthen det bedste bud på det faglige indhold, på udvikling af konferenceaktiviteter og på relevans for målgruppen, som primært er MBA-studerende. Overskriften for konferencen i 2006 bliver
Discovering Potential - overbevisningen om, at succesfuld overlevelse i dagens erhvervsliv er baseret på evnen til at innovere, se muligheder, hvor ingen andre gør det og udnytte eksisterende ressourcer på bedste vis", fastslår Kristian Weise.

Andre vigtige grunde er også, at CBS har en velunderbygget infrastruktur, den store støtte fra ledelsen samt tiltroen til, at CBS kan leve op til konferencens traditioner.

Amerikanske MBA-studerende

Målgruppen for og deltagerne i konferencen er MBA-studerende fra skoler, der falder inden for følgende kriterier:

• Top-ti amerikanske business schools (as ranked by Business Week)

• Tidligere værtsskoler

• Top-ti ikke-amerikanske business schools (as ranked by Business Week)

• De 17 medlemmer af Community of European Management Schools (CEMS

Fagligt indhold

Hovedtemaet er Discovering Potential - med følgende tre undertemaer:

• Discovering Excellence

• Discovering the Idea