Alumni Event 2004

CBS inviterer 36.000 dimittender til faglighed og fest

05/08/2004

Årligt udklækkes 2500 nyudannede fra CBS. Dimittender, der har brugt mellem 2 og 5 år på at dygtiggøre sig og blive bedre end de bedste til deres fag. Med en indsats allerede i 2002, hvor CBS første alumni-program blev søsat og udviklet bl.a. via en særlig alumni-portal, sættes nu ekstra skub i udviklingen med en stor alumni-event. Eventen, der finder sted d. 30. september, vil knytte dimittenden endnu tættere til CBS, og idéen er at hjælpe med netværksdannelse, at sikre den faglige opdatering og at give kandidaterne mulighed for at mødes igen – mange år efter. Eventen er den første i Danmark af den størrelsesorden.

”Både i England, Sverige og Finland – men nok særligt i USA - har uddannelsesinstitutionerne gjort meget i de senere år for at holde kontakten til deres dimittender. Og man kan godt undre sig over, at Danmark ikke har været så langt fremme i skoen før nu. Hvorfor skal partnerskabet og videnudvekslingen mellem universitetet og den studerende afbrydes efter endt uddannelse, når vi nu er så godt i gang? For CBS er det helt naturligt at være et mødested for netværksdannelse, faglig sparring og karrieremæssig udvikling – og nu inviterer vi så 36.000 dimittender til en dag, hvor fokus er sat på både faglighed, netværk, genkendelse og fest”, siger kommunikationschef Anders Rendtorff.

I Danmark er CBS i front på området – og alumni-eventen er det første nogensinde i den størrelsesorden.

”Vi har samlet et udvalg af CBS’ dygtigste forskere, som på selve dagen vil give et solidt fagligt input inden for emner som Det Amerikanske Valg, Human-Interaktion, Issues Management Kommunikation, Innovation, Globalisering, Forskningskommunikation mm. Formen er dynamisk, og muligheden for at kombinere faglighed og netværk er stor.”, slutter Anders Rendtorff.

Der løber dagligt tilmeldinger ind til eventen, som finder sted

torsdag d. 30. september 2004.

Sidst opdateret: Communications // 17/08/2004